U denkt misschien dat de ene prijsvergelijkingssite voor commerciële verzekeringen veel hetzelfde is als de andere. Sommige mensen zweren bij hen, anderen kunnen er niet tegen, maar niet alle prijsvergelijkingssites zijn hetzelfde. Er zijn twee verschillende typen en elk heeft zijn eigen voordelen, voor- en nadelen.

Dit is de reden waarom verschillende bedrijven en commerciële ondernemingen zeer verschillende gebruikerservaringen hebben, afhankelijk van het type vergelijking of prijsaggregatorsite die ze hebben bezocht. Ze geven wellicht de voorkeur aan de ene site voor merkvergelijking boven de andere, puur omdat ze de manier verkiezen waarop de website van een bepaald merk werkt en dit heeft vaak niets te maken met de quotes die het retourneert.

Om de grote verschillen te begrijpen, is het noodzakelijk om onder de motorkap te kruipen en te kijken naar de anatomie van de interne motor van een commerciële verzekeringsprijsvergelijkingswebsite.

 

Binnen een vergelijking van commerciële verzekeringen

Afgezien van de opgegeven prijzen die subjectief en variabel zijn, is de belangrijkste factor die de gebruikerservaringen van prijsvergelijkingssites onderscheidt, de locatie van de rating- en verzekeringstechniek die de koersen produceert.

Deze engine is de op regels gebaseerde logica die de handelsverzekeringscitaten produceert die u in uw browser ziet. Het kan lokaal zijn met gecentraliseerde verwerking of op afstand met wat bekend staat als gedistribueerde verwerking.

Gecentraliseerde vergelijkingen bevatten alle commerciële verzekerings- en ratinginformatie lokaal voor de webserver waar een potentiële zakenman offertes kan vergelijken.

Gedistribueerde vergelijkingen moeten elke verzekeringsmaatschappij of zakelijke verzekeringsmakelaar bezoeken om offertes en alle polisinformatie op te halen die vervolgens op de vergelijkingswebsite wordt weergegeven. Gedistribueerde verwerkingsvergelijkingswebsites staan ​​bekend als ‘Scraper-sites’ omdat ze gegevens uit de velden van één formulier schrapen en deze doorgeven aan equivalente formuliervelden op een externe webserver.

Wanneer iemand een vergelijkingswebsite voor commerciële of zakelijke verzekeringen bezoekt, wordt hen in eerste instantie gevraagd wat voor soort dekking zij voor hun bedrijf nodig hebben. Bijvoorbeeld een winkel- of kantoorpolis of misschien gewoon een eenvoudige dekking van de openbare aansprakelijkheid. Commerciële verzekeringen zijn bijzonder moeilijk te onderschrijven, dus het soort polissen dat op internet beschikbaar is, zijn meestal pakketten waar algemene dekkingsniveaus kunnen worden aangeboden, om geschikt te zijn voor de meest uiteenlopende zakelijke activiteiten en klanten.

Alle commerciële risico’s hebben echter een aantal gemeenschappelijke elementen, zoals vereiste dekkingsniveaus, die moeten worden vastgelegd om automatisch een waardering te geven en vergelijkingen te maken. Dit worden beoordelingsfactoren genoemd.